OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och ha ett delat ansvar som arbetsledare? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en kille i Täby. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Kunden är en positiv kille på 32 år som gillar att hitta på olika aktiviteter så som bad, träning, museum, bus och fika med kompisar.
Du kommer ingå i ett team med ca. 7–10 personer, som under stora delar av dagen jobbar 2 och 2 då kunden har ett omfattande vårdbehov.
Du kommer att få hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i hans vardag som påklädning och personlig omvårdnad.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet samt följa med på Daglig verksamhet
- stötta och träna kunden kring kommunikation
Vem är du?
Vi ser att du är en stark person med ett genuint intresse för människor. Som person behöver du vara väldigt noggrann då kunden har epilepsi och allergier.
Då de är dubbelassistans större delen av dygnet är de viktigt att du har en hög samarbetsförmåga och arbetsmoral.
Vi söker dig som är van vid att ta ett stort ansvar och även kan tänka dig vara arbetsledare och dela detta ansvar med ytterligare en arbetsledare.
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
Det är även meriterande om du har:
-erfarenhet av en liknande roll
- erfarenhet av epilepsi och allergi är ett stort plus.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten är på 85% och innebär arbete under dagtid, kvällstid samt vaken natt och journatt på både vardag och helg.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Omgående, anställningen löper på så länge assistansuppdraget varar.
Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult