OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är en annons för tjänsten som personalsamordnare och personlig assistent. Jag arbetsleder min personliga assistans med hjälp av en Ekonomisamordnare och en personalsamordnare. Vi tre arbetar tätt ihop och får allt att rulla på som det ska. Mina samordnare arbetar också som personliga assistenter hos mig så att de är insatta i min vardag. Dessutom kan samordnarna utföra mycket av sina löpande administration under arbetstiden som personlig assistent om de inte aktivt behövs för annat.
Jag har nu en helt underbar och motiverad personalgrupp som du kan bli del av. Förändringar i privatliv hos tåvå anställda har gjort att vi har en platsen som personalsamordnare öppen på nytt.
Jag har en intensivutbildning inplanerad 1-3 nov så du behöver vara beredd att delta då. Du får utöve det också 5-10 timmars introdutionsutbildning samt utbildningen du behöver som personalsamordnare.
Jag söker alltså någon som kan vara tillgänglig omgående. Snabba ryck, jag vet.Det är inte så vi brukar göra men just nu kräver ögonblicket det och om man ska se en fördel med det hela så är det ju att du snabbt får den utbildning och kompetens som resulterar i högre lön.
Personlig assistans är ett yrke som ser väldigt olika ut beroende på vilken arbetsplats du kommer till. Jag behöver assistenter som oavsett tidigare erfarenhet är lyhörda för mitt självbestämmande.
Din tjänstgrad kommer att ligga på ca. 75% på rullande tvåveckorsschema.Utöver det är bara bra om du vill plocka timmar så du kommer upp i heltid. Timlönen som assistent sätts utifrån fasta kriterier och den kompetens jag behöver: 138 -160 kr/h+ ob och sem. ers. Utöver timlön utgår ett arvode om 3000kr för samordnaruppdraget. Framför allt påverkar din dövblindkompetens lönen. Den kan du läsa in medan du arbetar här. Om du hittar en annan utbildning som kan gynna din arbetsroll kan du även få den bekostad. Att du hanterar administration påverkar också lönen positivt. Jag är mån om dina fackliga rättigheter och din arbetsmiljö, eftersom de är avgörande för att du ska kunna göra ett bra jobb. Några exempel på arbetsuppgifter som ekonomisamordnare:
• Upperätthålla schemat
• Hantera frånvaro och göra tidsrapportering i aiai varje månad
• Planera bemanning och byråkratin resor
• Sortera min mail
• Lägga tolkbokningar
• Stötta mig vid myndighetskontakter.
Jag arbetsleder själv min personal utifrån Independent living (läs mer i länken nedan). Personalmöten och fortutbildning var fjärde vecka. STIL har arbetsgivaransvaret. De ska leda och stötta dig som samordnare och anställd.
Det räcker att du söker via denna annons, men du bör också läst den andra. Kom till den annonsen genom att klicka på denna text:
Assistentjobb med tre dagars utbildning i dövblindhet som start.
Vem är jag?
Jag är 38årig kvinna med ett utforskande och öppensinnat socialt liv. Jag är journalist, konstnär och människorättsaktivist. Jag är vänstersympatisör. Det behöver du förstås inte vara, så länge du har en schysst människosyn. Mer om mig kan du hitta på ettgottliv.com
Vad förväntas av dig som anställd?
Att arbeta som assistent hos mig innebär att vi kommer arbeta väldigt nära varandra. Då är tydlighet och tålamod väldigt viktigt. Du kliver rakt in i ett space där få i vanliga fall släpper in ens personer de känt i hela sina liv. Det är mycket viktigt att du har förståelse för min utsatthet, men också att du är trygg med att jag är van vid att bemöta nya assistenter. Att jag vet vilka redskap jag kan ge er för att växa in i rollen. Varje ny person är för mig en investering. Oavsett om du stannaren kort tid, eller i många år uppskattar jag om du är uppriktig med din avsikt så vi vet var vi har varandra.
Att assistera och ledsaga, utan att styra en annan individ, är en kompetens som byggs upp över tid men ger också rätt till en hög lön när du uppnått rätt kompetens. Att arbeta med mig innebär att du får kvalificerande utbildning och fortbildning och intyg på alla kurser du genomgår.
Krav för denna tjänst:
- Samarbetar bra med andra och tar eget ansvar.
- Körkort (ej enbart automat)
- goda kunskaper i svenska och tillräckligt god hörsel för att ta emot muntliga arbetsinstruktioner även om jag emellanåt talar otydligt p.g.a. Spasmer.
- Grundläggande datakunskaper.
- Erfarenhet av HR och administration.
- Du har ett öppet sinne och är positiv till att acceptera andra kulturer och levnadssätt.
- Du behöver kunna vara omkring hundar eftersom jag är dagmatte åt två hundar.
Andra uppskattade meriter som inte är krav:
- Du kan börja arbeta omgående
- Kunskaper i teckenspråk och dövblindkompetens
- Kunskap och intresse för foto, kultur eller konst.
- Vana att hantera Zoom och adobe.
Rekrytering sker fortlöpande, så avvakta inte med att skicka din ansökan om du kan göra det idag.
https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Ekström, Arbetsledare