OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inova assistans bedriver personlig assistans med stöd av personal med hög kompetens och en vilja att utveckla den enskildes rätt till självbestämmande.
Vår ambition är att skapa sammanhang och aktiviteter som främjar samhällsdeltagande och ökad förståelse mellan människor med olika levnadsförutsättningar.
Vi söker nu en kvinnlig assistent till en tjänst på 100% till kund i Fagersta med utökat ansvarsområde. Arbetet innefattar dygn med ett rullande fem veckors schema.
Du har en uppgift som går ut på att hjälpa en funktionsnedsatt medmänniska att leva ett så normalt liv som möjligt genom att vara brukarens förlängda arm.
Arbetet är variationsrikt då det är brukarens individuella behov som styr uppgifterna.
En samordnare fungerar som ledningens förlängda arm. Din huvuduppgift som samordnare är att bemanna och schemalägga arbetstiderna för assistenterna som ingår i din arbetsgrupp. Det ingår också uppgifter så som rekrytering och introduktion i din roll. Detta sker i nära samverkan med ledningen. Inova Assistans anordnar samordnardagar två gånger om året för att stärka kvalitén och ledarollen.
Meriterande är om du tidigare arbetat som samordnare.
Här kommer en kort beskrivning kring vår brukare.
Brukaren är en tjej på 29 år som är rullstolsburen och använder en taldator. Hon är en glad tjej som gärna håller igång med träning och åker på utflykter.
Brukaren har ett stort intresse för musik och målning, men spelar också fotboll, rider och simmar.
Du som assistent hjälper till med dom dagliga behoven så som matning, förflyttning, hygien, osv. I det dagliga arbetet igår det också städning, och administrativa uppgifter.
Du som söker ska gilla ett högt tempo och ha en bra energi. Ett stort plus är om du också är påhittig. I rollen som samordnare är det viktigt att du också har egenskaper som ansvarstagande, lösnings orienterad och gillar utmaningar.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor