OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker nu en personlig assistent på 100 % till en av våra kunder som är bosatt i Limhamn. Kunden är en man på 58 år som har en utvecklingsstörning, synnedsättning samt epilepsi och som assistent hjälper man kunden med allt i den dagliga livsföringen.
Arbetsuppgifterna varierar men främst är det vardagliga sysslor som förflyttning, på-/avklädning, måltider och hygien. Utöver det tillkommer fritidssysslor och andra utflykter.
Arbetstiderna är dygnspass och förlagda kl 16,00-16,00. På nätterna ingår det 5 timmars väntetid och man arbetar varannan helg.
Teamet som arbetar idag är väldigt flexibla och arbetar för ett gemensamt mål och det är att ge kunden bra assistans. Det är därför viktigt att du som söker har samma inställning, är flexibel och har en positiv inställning.
Tillträde sker omgående och så fort vi hittat rätt man eller kvinna för tjänsten påbörjas bredvidgången så jag uppmanar dig som är intresserad att därför söka omgående!
Körkort är meriterande.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Arbetspassen är dygnspass och arbetstiderna är kl 16,00-16,00. Tjänstgöringsgraden är på 100 % och anställningen löper så länge assistansuppdraget varar.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult