OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana!
Vi söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent till vår kund som bor i Helsingborg. Tjänsten är på 50-70 % med tillträde omgående enligt överenskommelse.
Arbetstiderna är varierade och kan vara 07:00-15:00, 07:00-17:00, 17:00-22:00 och 15:00-22:00. Man arbetar varannan helg och då är arbetspassen på ca 7-8 h fördelade någon gång mellan kl 07:00-21:00. Det förekommer även nattpass.
Vår kund är en tjej i 24 års åldern som har en funktionsvariation och som lever med Retts syndrom samt epilepsi. Hon har ett stort intresse för att bada, rida, lyssna på musik samt att vara ute bland folk och hitta på olika aktiviteter. Kunden bor med sin mamma och pappa samt två äldre syskon (som periodvis bor hemma) i ett centralt läge med nära bussförbindelser och 20 minuter till havet. Det är även nära till skog och hembygdspark.
Om tjänsten
Kunden har knapp på magen för att kunna få extra näring och behöver hjälp vid matsituationer. Hon kan gå själv men behöver stöd för att resa sig upp samt sätta sig ned och vid utomhusvistelse används främst rullstol. Behöver hjälp och stöd med alla vardagliga situationer.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- vara behjälplig med personlig omvårdnad och förflyttningar
- följa med till stallet då vår kund älskar att rida
- hjälpa till med vardagssysslor och matsituationer
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader och träffar med kompisar
- stötta kunden kring kommunikation
Tjänstgöringsgrad: Tjänsten är på 50-70% och löper så länge assistansuppdraget varar.
Arbetstid: Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattid på vardag och helg. Arbetstiderna är varierade och kan vara 07:00-15:00, 07:00-17:00, 17:00-22:00 och 15:00-22:00. Arbetar varannan helg och då är arbetspassen på ca 7-8 h fördelade någon gång mellan kl 07:00-21:00.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående enligt överenskommelse
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar och trygg i arbetet med människor. Du ser det som en självklarhet att visa respekt för den du arbetar med.
Kunden ser gärna kvinnliga sökande och stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du är rökfri och körkort är ett krav.
Krav:
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- B-körkort
- Ej pälsdjursallergi och inte någon rädsla för hästar
- Rökfri
Meriterande:
- Erfarenhet av en liknande roll
- Erfarenhet av kramper och/eller knapp på magen
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult