OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker nu en personlig assistent på 56 % till en av våra kunder boendes i Båstad. Vår kund är en trevlig kvinna i 60-årsåldern som lever med neurologiska sjukdomen MS.
Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen begränsar henne vilket omfattar till exempel förflyttningar, hushållssysslor, träning, personlig omvårdnad, handling och följa med vid utflykter och övriga aktiviteter.
Vi söker dig som är intresserad av en anställning på 56 %. Arbetspassen är varierade och förlagda 8:00-16.00, 16:00-23:00 eller 8:00-23:00 på vardagar och helg.
Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av vårdrelaterat arbete. Du bör ha arbetat med förflyttningshjälpmedel tidigare. Vår kund trivs bäst med kvinnliga assistenter och vi välkomnar därför kvinnliga sökande.
Vi tror dessutom att du har hunnit skaffa dig en del livserfarenhet. Då kunden behöver hjälp med sin kommunikation är det viktigt att du talar och skriver på svenska obehindrat. Störst vikt läggs dock vid personlig lämplighet. B körkort är ett krav.
Arbetstid/anställning: Tjänsten är på 56 %. Arbetstider 8:00-16:00, 16:00-23:00 eller 8:00-23:00 på vardagar och helg.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse. Anställningen pågår så länge uppdraget varar.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult