OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent på 70 % åt en av våra kunder i Mörarp. Kunden är en 23-årig glad och pigg tjej med måttlig utvecklingsstörning.
Kunden kommunicerar med TAKK (tecken som stöd) och bilder och har många av sina kommunikationsprogram i sin Ipad och även bildscheman uppsatta på väggen. Kunden tycker om att lyssna på musik, dansa, gå på gympa, bada i pool, rida och träffa kompisar för att hitta på olika aktiviteter, så som bowling och Jumpyard.
Vi tror att du som söker är en glad och påhittig ung kvinna som är trygg och mogen som person. Du är redo att jobba som assistent i flera år och har landat i att detta är det perfekta jobbet för dig.Du behöver ha ett stort tålamod, vara ansvarstagande och tycka om att ta hand om andra människor. Kunden bor i egen del av huset så alla göromål som förekommer i ett hem ingår i arbetsuppgifterna.
Du gillar gympa, dans och att röra på dig. Du är inte är rädd för hästar eller andra djur och har inget problem med att bada i pool. Det är viktigt att du har ett tekniskt intresse och lätt för att använda appar. Viktigt att du är social och vill ta kontakt med andra assistenter för att kundens umgänge skall fungera. Personkemin mellan dig och vår kund är avgörande för denna tjänst. Du är rökfri och körkort är ett krav.
Detta är en tjänst på 70 % och det kan bli aktuellt med 24h pass i framtiden. Till en början är passen kortare (4+h) tills du och kunden lärt känna varandra och förstår varandra.
En fördel är då om du bor i närheten av Mörarp (tågstation finns 4 min gångväg fr. kunden.)
Vi önskar också att du har möjlighet att arbeta extra vid andra assistenters frånvaro och ser därför att ev. sidosysselsättning är flexibel så att du kan hoppa in med kort varsel.
Schemat kan komma att justeras vid helgdagar, semester och vid förändringar i kundens dagliga schema.
Arbetspassen kan teoretiskt vara förlagda kl. 8-23, med 1-2 journätter per månad.
Flygresor utomlands kan bli aktuellt, vi ser därför tidigare egna resor utomlands som en merit.
Ansök genom att skicka in cv och personligt brev.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Arbetspassen är förlagda dagtid, kvällstid samt helg. Tjänstgöringsgraden är på 70 %.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Omgående. Anställningen löper så länge assistansuppdraget varar.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult