OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en kvinna på 31 år boende i Lysekil. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv
Om tjänsten:
Vi söker just nu en personlig assistent till en av våra kunder, en glad och social ung kvinna med en utvecklingsstörning som bor i Lysekil. Hon behöver hjälp med det mesta som uppkommer i hennes vardag, exempelvis personlig omvårdnad, aktiviteter och med allmänna hushållsgöromål såsom tvätta kläder, matlagning och städning. Du kommer även vara behjälplig i att stötta och träna kring kommunikation. Hennes intressen innefattar gympa, pussel, rita och besöka simhallen och promenader. Vidare tycker hon om att se på film, besöka bilutställningar och åker gärna på picknickutflykter.
Vi ser gärna kvinnliga sökande som delar kundens intressen. Vi söker dig som är lugn, stabil och ansvarsfull. Har du erfarenhet av autism samt arbete som personlig assistent eller liknande ser vi det som mycket meriterande.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:
En fasttjänst på ca 40 %, vi tillämpar anställningsformen SLUV ”Så länge uppdraget varar”. Du arbetar varierande tider på vardagar och helg med 7 h och 40 minuters väntetid på natten.
Fyra veckorschema varierade tider enligt följande:
vecka 1 söndag 14,30 - måndag 08,50
vecka 2 onsdag 14,30 - torsdag 08,50
vecka 3 måndag 14,30 - tisdag 08,50 samt fredag 14,30 - lördag 14,30
vecka 4 måndag 14,30 - tisdag 08,50 samt söndag 14,30 - måndag 14,30 - 08,50
Lön:
Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:
2021-02-15 eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta inte med din ansökan!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult