OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare.
Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se
MejDej-kooperativet är en verksamhet som är godkänd av Socialstyrelsen. Kooperativet har ca 450 anställda assistenter.
Vi söker personlig assistent till vår 2 åriga son som precis blivit beviljad assistans. Han behöver hjälp med alla grundläggande behov såsom påklädning, mat, förflyttning, medicinering. Det är viktigt att hela tiden prata med honom om vad som ska hända och vad som händer runt honom. Du ska stimulera honom till lek, lärande och bus och vara lyhörd på hans behov. Han älskar att läsa sagor och sjunga. Han vill vara ute och busa varje dag. Han behöver hjälp med att flytta sig från och i, ex rullstol, gåstol, säng.
Det är viktigt att du som söker är trygg, flexibel, ödmjuk. Du ska ha erfarenhet av barn med funktionsnedsättning och epilepsi. Sjukvårdsutbildning är en merit men inget krav. Personlig lämplighet är viktigt.
Du ska inte ha egna småbarn p g a infektionsrisken. Du måste vara rökfri för vår son har stora andningssvårigheter. Du kan inte vara allergisk mot djur. Vi ser gärna manliga sökande.
Du måste har körkort och tillgång till bil för arbetsresor.
Schemalagd arbetstid dag, kväll, natt och helg.
Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Före erbjudande om anställning måste utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.
Tjänsterna är tidsbegränsade de första 3 månaderna men övergår i anställning utan slutdatum om vi trivs med varandra.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11