PERSONLIG ASSISTENT SALTSJÖ-BOO SEMESTERVIKARIE

PERSONLIG ASSISTENT SALTSJÖ-BOO SEMESTERVIKARIE

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi personal till vår kund i Saltsjö-Boo som kan arbeta under sommarperioden då den ordinarie personalen är på semester. Vår kund är 27 år och söker efter dig som är aktiv och gillar att hänga med på olika aktiviteter.
Du som assistent följer med till hans arbete och hjälper till med det som behövs. På fritiden gillar han att vara på gymmet eller vara i väg på andra aktiviteter. Kunden är rullstolsburen och behöver hjälp med alla dagliga rutiner. Kommunikation sker via en ögondator till en början tills ni lärt känna varandra. Han bor hemma hos sin familj. Arbetspassen är oftast belagda på dygn med en sovande jour på 4 timmar. Det finns en god möjlighet till fortsatt arbete efter sommaren.
Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.

Assistentens roll och erfarenhet
Du som person behöver vara social, ansvarstagande, lyhörd och stark i kroppen då vissa manuella lyft görs i utomhusmiljö. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra.

Meriterande erfarenheter
· Gillar att vara aktiv ute.
· Svenska i tal och skrift.
· Gillar att träna på gym.

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· På timmar – extra vid behov vid ordinarie assistents sjukfrånvaro och semester.
· Start omgående.
· Under sommarmånaderna juni, juli och augusti ska du kunna arbeta i genomsnitt 30 timmar per vecka.
· Arbetstider 08–20 eller 08–08 varav 4 timmar är sovande jour.


Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.

Kontaktperson
Kundansvarig: Sandra Forsell
Tel: 076 – 125 27 24
Märk din ansökan med referens: Saltsjö-Boo
Ansök till tjänsten via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee
På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2023
  • Ansök senast: 18 juni 2023

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024