Personlig assistent -Semestervikarie - Uddevalla

Arbetsbeskrivning

SEMESTERVIKARIE SÖKES - på heltid - för veckorna 29 till 32

Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). .

Rätten om självbestämmande, hur assistansen skall utformas för varje enskild är lagstadgad, alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB, för vi styrs av kundens behov.

Vi söker nu en fysiskt vältränad personlig assistent till en gymtränande, rullstolsburen man.

Mannen är i fyrtioårsåldern, har en ryggmärgsskada, bor i villa på landsbygden i Uddevalla kommun, tillsammans med fru och katter. I arbetet ingår att vara behjälplig med de personliga behoven, skötsel av ett hushåll (inkl. trädgård), köra mannens bil i allehanda ärenden och att i allmänhet finnas till hands och vara behjälplig.
Tjänsten är ett semestervikariat på 100% veckorna 29-32.

Vi söker dig som har en god fysik samt är lyhörd och respektfull. Då busskommunikationerna är dåliga behöver du ha tillgång till bil samt inte vara allergisk mot pälsdjur.

Det krävs att du som personlig assistent är trygg i dig själv, lyhörd, flexibel samt är ödmjuk och har ett genuint engagemang för ditt arbete. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet. Du ska vara ansvarsfull och snabbtänkt i olika vardagliga situationer samt vara initiativrik och självständig.

Du som söker ska vara flexibel och kunna även arbeta under kvällar och helger men även med kort framförhållning vid behov pga sjukdom o dyl.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Skriv en ansökan i form av personligt brev och CV, maila den till jobb@bra-assistans.se så vi har lättare att lära känna personen bakom ansökan, glöm inte att uppge ev. erfarenheter av yrket i det fall dessa finns. Ange referensnummer OH1605 i ämnesraden.

Övrigt: Bra Assistans i Örebro AB har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter RPS-442-3-enskild-9-paragraf. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Alla frågor om tjänsten skickas till jobb@bra-assistans.se ange referensnummer OH1605

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BRA ASSISTANS I ÖREBRO AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Timlön per arbetad timme/månadslön. KFO kollektivavtal tillämpas.
  • Publicerat: 16 maj 2016

Besöksadress

Nygatan 15
ÖREBRO

Postadress

BOX 61
ÖREBRO, 70141

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024