PERSONLIG ASSISTENT SKÖVDE

PERSONLIG ASSISTENT SKÖVDE

Arbetsbeskrivning

Vi söker en assistent som kan stärka upp vårt team runt vår glada kund i Trädgårdsstaden i Skövde. Kunden är en kvinna på 29 år som har Downs syndrom, autism och låg utvecklingsnivå 2–4 år.
Vår kund är pigg på det mesta och hon tycker om musik, gymnastik, promenader, resor, åka bil och vara på sin uteplats. Hon har svårt med kommunikation så assistenterna använder bilder tillsammans med tal.
Kunden är på daglig verksamhet fyra halvdagar i veckan tillsammans med sin assistent och brukar för det mesta åka taxi till och från verksamheten. På fritiden bowlar kunden på måndagar, badar onsdagar och har gymnastik ett par gånger i veckan på gym eller hemma.
Hos vår kund arbetar idag 4 assistenter som turas om att jobba hela dygn. Hon har alltid en assistent hos sig.

Assistentens roll och erfarenhet
Till vår kund söker vi en assistent som har ett gott humör, stort tålamod och att du vet vad det innebär med lågaffektivt bemötande, samt kan sätta gränser. Det mår kunden bra av. Det är även bra om du har erfarenhet av liknande arbete med personer som har samma problematik som kunden. Detta är en rökfri arbetsplats, du måste ha körkort och tillgång till egen bil. Vi ser gärna att du är student som läser på distans eller nyss slutat jobba så du har möjlighet att ställa upp på kort varsel.
I arbetsgruppen arbetar alla för att det ska vara en positiv stämning, alla hjälps åt för att hitta bra lösningar när eventuella problem uppstår.
Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra.

Meriterande erfarenheter
· Erfarenhet som personlig assistent.
· Erfarenhet av autism.
· Kunskap om lågaffektivt bemötande.
· Svenska i tal och skrift.
· Rökfri är ett krav.
· Körkort B och tillgång till egen bil är ett krav.


Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· Timanställning.
· På timmar – extra vid behov vid ordinarie assistents sjukfrånvaro och semester.
· Start snarast.

Kontaktperson
Kundansvarig: Simon Coskun
E-post: rekrytering.simon@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Trädgårdsstaden
På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/


Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb


PERSONLIG ASSISTENT TÄBY

PERSONLIG ASSISTENT TÄBY

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024

Personlig assistent till manlig kund | Tiohundra

Personlig assistent till manlig kund | Tiohundra

26 november 2024