OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en personlig assistent – SLUV på 94 % - till en av våra kunder boendes i Båstad. Vår kund är en trevlig kvinna i 60-årsåldern som lever med neurologiska sjukdomen MS.
Om tjänsten
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att arbeta med:
- vara behjälplig med personlig omvårdnad och förflyttningar
- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader och utflykter
- stötta och hjälpa till med träning
Arbetspassen är varierade och arbetstiderna är förlagda 8:00-14:00, 8:00-16:00, 12:00-23:30, 14:30-23:30 eller 8:00-23:30 på vardagar och helg.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar.
Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av vårdrelaterat arbete. Du bör ha arbetat med förflyttningshjälpmedel tidigare. Vår kund trivs bäst med kvinnliga assistenter och vi välkomnar därför kvinnliga sökande.
Vi tror dessutom att du har hunnit skaffa dig en del livserfarenhet. Störst vikt läggs dock vid personlig lämplighet.
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- B-körkort
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll
- erfarenhet av förflyttningshjälpmedel
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på vardag och helg. Tjänstgöringsgraden är på 94 %
Arbetstiderna är förlagda 8:00-14:00, 8:00-16:00, 12:00-23:30, 14:30-23:30 eller 8:00-23:30 på vardagar och helg.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:I mitten av november. Anställningen löper så länge assistansuppdraget varar.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult