OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jag är en 29-årig kvinna och civilingenjör inom biokemi som nyligen drabbats av stroke och söker ett antal personliga assistenter till ett helt nytt assistansteam. När teamet är på plats kommer jag flytta in i min lägenhet i vackra Sköndal.
Det är viktigt för mig att jag får möjlighet att göra allt jag klarar självständigt och att du som assistent dagligen hjälper och stöttar mig med min rehabiliterings träning. Är du träningsintresserad själv är det ett plus. Du behöver även se till att jag får sova lugnt och säkert på natten.
Som person är jag kreativ både med bokstäver och färg, gillar träning med uppsatta mål, kultur, musik, naturvetenskap, laga vegetarisk mat, lyssna på podd och att vara utomhus. Att det funkar oss emellan personlighetsmässigt och att jag känner mig trygg när du har ansvaret är väldigt viktigt.
Som min personliga assistent behöver du också vara duktig på svenska både i tal och skrift eftersom jag i nuläget kommunicerar via dator och bokstavstavla.
Tunga lyft förekommer sällan då jag har utprovade bra hjälpmedel och ibland kan hjälpa till lite själv.
Jag har trakeostomi (öppning på halsen för fri luftväg) och är allergiker, därför behöver du vara både rök- och häst- och kattfri. Jag får min mat mestadels via sond men klarar sväljträna med anpassad kost när du sitter med som trygghet. Min förflyttning sker mest i rullstol både manuell och el.
Det är ett plus om du har någon erfarenhet eller kompetens kopplat till fysiska funktionsnedsättningar, samt tidigare erfarenhet av assistans eller liknande. Du kommer få utbildning i hur man sköter traekostomi när du blir anställd hos mig och eventuella andra utbildningar som krävs för att det ska fungera så bra som möjligt i min vardag. Du bör vara noggrann, ansvarsfull och inkluderande som person.
Som rutin kommer vi begära ett utdrag ur brottsregistret innan du kan bli aktuell för anställning.
Välkommen att söka, ser fram emot att träffa dig!
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:
Tjänst 1 och 2: 34 tim/veckan - dagtid/kvällstid
Tjänst 3 och 4: 35 tim/veckan - aktiv natt
Tjänst 5 och 6: 17,5 tim/veckan - kvällstid
Lön:Fast enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Omgående
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult