OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Humana en personlig assistent för en nattjänst till vår härliga kund i Umeå!
Vår kund är en glad tjej i 18-års åldern med omfattande hjälpbehov. Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser, vilket till exempel omfattar förflyttningar, personlig hygien & matsituationer.
Om tjänsten
Vi söker dig som är intresserad av en nattjänst på 75%. Arbetstiderna är 21.30-07.30 (aktiv tid).
Schemat varierar varannan vecka, så ena veckan arbetar man onsdag och torsdag natt.
Andra veckan arbetar man måndag, tisdag samt fredag, lördag och söndag.
Vi söker även timvikarier!
Som timvikarie arbetar du vid ordinarie assistenters frånvaro.
Vem vi söker
Vi söker dig som är ansvarstagande, initiativtagande och har barnasinnet kvar då mycket bus och lek förekommer på arbetstid. Pälsdjur förekommer i hemmet så det är viktigt att du ej är allergisk.
Meriterande är om du;
-Har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat vårdyrke
-Är utbildad undersköterska eller har någon motsvarande vårdutbildning
-Har tidigare erfarenhet av jobb med barn
För att bli aktuell i rekryteringen krävs att du beställer efter ett polisregisterutdrag eller redan har ett hemma. Rekryteringen sker löpande så ansök gärna redan idag!
Körkort:Ej krav.
Arbetstid/Varaktighet: Vi tillämpar anställningsformen "så längre uppdraget varar" samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Tillträde 2022-08-29 eller enligt överenskommelse.
Ansökan:Din ansökan läses av personal vid Humana Assistans samt kundens anhöriga.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Blanketten du ska välja heter Arbeta med barn med funktionsnedsättning (442.9).
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult