OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en personliga assistenter till en av våra kunder i Luleå!
Vår kund är en rullstolsburen och synskadad man som trivs bäst hemma. Han tycker om att lösa korsord och läsa tidningar, och vi ser gärna att du delar hans intressen.
Som personlig assistent hos honom kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser.
Om tjänsten
Vi söker två personliga assistenter på 43%.
Passen är dygnspass med 5,5h väntetid och innebär att du påbörjar ditt pass kl.10:30 och slutar nästkommande dag kl.10:30. I genomsnitt kommer det att bli ca 4 dygn i månaden, där det även kommer finnas möjlighet att få fler pass vid exempelvis sjukluckor.
Vem vi söker
Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av vård och omsorg eller personlig assistans, även om detta inte är något krav. Vi ser även gärna att du har god datorvana. Det är viktigt att du som söker uppfyller följande krav; du kan avstå från att använda doftande hud- och klädvårdsprodukter under arbetstid.
- Du kan anpassa dig till förutbestämda rutiner och kan jobba enligt dessa
- Du är rökfri
- Du är lugn som person, initiativrik och utstrålar personlig mognad
- Du har ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister
Arbetstid/Varaktighet:Dygnspass kl.10:30 - 10:30 med 5,5 h väntetid. Vi tillämpar anställningsformen ´Så länge uppdraget varar`
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde:Enligt överenskommelse.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
På Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult