OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb?Välkommen till Humana! Läs mer på www.humana.se
Om tjänsten:
Vi söker en personlig assistent till en av våra kunder i Kövra/Oviken. Vår kund är en rullstolsburen kvinna i medelåldern. Hon har afasi och är oftast glad och positiv men hon har temperament. Hon är aktiv och tycker om att vara ute. Som personlig assistent hos denna kund kommer du bland annat hjälpa till med träning och följa med på aktiviteter. Dina arbetsuppgifter kommer även att vara städning, matlagning och personlig omvårdnad.
Tjänsten är ett vikariat på 68% som sträcker sig till från 2017-04-12 till 2017-06-30, med chans till förlängning i form av timanställning. Eftersom man hos denna kund arbetar 24h-pass med väntetid under natten behöver du inte bo i direkt närhet till Kövra/Oviken
Vi söker dig som:
Tidigare erfarenhet av vård, omsorg och/eller personlig assistans ser vi som meriterande. Vi ser gärna att du är lugn, har stort tålamod och tycker om att hitta på olika aktiviteter. Körkort är ett krav och du bör inte vara rökare. Eftersom vår kund har pälsdjur bör du inte vara pälsdjursallergiker. Vi ser gärna mogna kvinnliga sökanden. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urvalsprocessen sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.
Körkort: B körkort.
Arbetstid/Varaktighet: Varierande dag, kväll, vardag och helg
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde: 2017-04-12 eller enligt överenskommelse
Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Humana har valt att använda personlighets testet MINT, som en del i urvalsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av ett antal frågor och tar cirka 10 minuter att besvara.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig