OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
Om tjänsten
Jag är en kvinna i 35-årsåldern som bor i Lilla Edet. Jag söker timvikarier för arbete under dag, kväll, natt och helg och som kan hoppa in med kort varsel. I rollen som personlig assistent hos mig ingår det i dina arbetsuppgifter att hjälpa till med olika delar i min vardag samt i hemmet. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att hjälpa till vid på och avklädning, hygien, olika träningsaktiviteter varje dag samt vara behjälplig vid matsituationer. Bakning och matlagning är två intressen som ligger mig varmt om hjärtat och något jag gärna sysselsätter mig med. I arbetet förekommer under en arbetsdag även olika lyftmoment och en del aktiviteter som jag gärna åker iväg på.
Arbetstid
- Större delen av dygnet förutom natten är dubbelassistans då du arbetar tillsammans med en kollega
- Under nattpass är 5 timmar av tiden väntetid (sovande jour) med jourersättning istället för timlön
Om dig
Vi ser gärna att du som söker har viss erfarenhet av matlagning och erfarenheter av att kunna sköta om ett hem och de göromål som tillhör vardagen. Du bör även vara någorlunda fysiskt stark då det bland förekommer lyft.
- Vi ser gärna att du som söker är kvinna och det är även bra om du har fyllt 25 år
- Körkort är ett krav då bilkörning ingår i tjänsten
- Helst boendes relativt i närheten av Lilla Edet
- Vid snabb ansökan och rekryteringsprocess kan bredvidgång eventuellt påbörjas omgående
Du som söker har glimten i ögat, tålamod och empati. Du bör ha ett lösningsorienterat tankesätt, vara lyhörd och ordningsam. Har du erfarenhet av rehabilitering och träning efter stroke är det meriterande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper, att du fungerar bra tillsammans med mig och min övriga familj som bor i hushållet, samt samarbetar väl med dina övriga kollegor.
Omfattning: Deltid/extra.
Tillträde: Enligt överenskommelse, rekrytering sker löpande.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Om rekryteringsprocessen
Vi utgår ifrån vår värdegrund - kunskap, känsla, närhet och tillgänglighet. Det betyder att vi som arbetar på Olivia Personlig Assistans har en humanistisk människosyn och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt till vårt arbete. I vår rekryteringsprocess innebär det att vi värdesätter dessa egenskaper hos dig. Vi är övertygade om att du som söker tjänsten också delar vår vision 'Vi ger våra kunder möjligheten att leva livet fullt ut. Tillsammans skapar vi framtidens omsorg som bidrar till utveckling och mångfald i välfärden.'
- För anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
- Blir det aktuellt med anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag ur polisens belastningsregister - vilket du enkelt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)
Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner annordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Menekse Alagöz
08-4427388
Jennie Erwing
08-522 825 51
Eva Horneij
0707-78 13 34
Camilla Larsson
018-4728001
Elisabeth Hesselgren
073-9429294
Matilda Sandberg
013-261710
Sara Axelson Sahlén
031-389 77 32
Monica Hjertstedt
018-472 8004
Ewa Ekholm
018-4728002
Anna Carlzon
0470-782600