OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
Om tjänsten
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en kund med autism boendes i Partille. I arbetsuppgifterna, som är många och varierande, ingår det bland annat att:
- Hjälpa till med de dagliga rutinerna
- Hjälpa till vid personlig hygien, av- och påklädning och samt vid måltider
- Tjänsten kan innebära arbetspass förlagda till dag, kväll, vakennatt och helg. Dubbelassistans förekommer dygnet runt.
Om dig
Vi söker dig som vill vara med och hjälpa en medmänniska tillbaka till ett värdigt liv, du kommer att ingå i ett team där arbetssättet kommer att vara salutogent och långsiktigt. Vi söker dig som har yrkesrelaterad kunskap och erfarenhet av autism och AKK - Alternativ och Kompletterande Kommunikation. Du ska utgå från individens möjlighet till återrehabilitering och ha god kunskap om lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik som du kan applicera i alla arbetsmoment. Vi ser att du har tidigare erfarenhet att arbeta med personer inom autismspektrumtillstånd.
Vi tror att du som person är:
- Lugn
- Trygg
- Stabil
Du har viljan att utvärdera och utveckla arbetssättet med dina kollegor löpande. Du har god samarbetsförmåga och är van att dokumentera ditt arbete, goda svenskkunskaper är ett krav.
Meriterande är om du har:
- Körkort och Tillgång till bil
- Tidigare erfarenhet som stödpedagog
Omfattning: Extra, vid behov.
Tillträde: Helst per omgående.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Om rekryteringsprocessen
Vi utgår ifrån vår värdegrund - kunskap, känsla, närhet och tillgänglighet. Det betyder att vi som arbetar på Olivia Personlig Assistans har en humanistisk människosyn och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt till vårt arbete. I vår rekryteringsprocess innebär det att vi värdesätter dessa egenskaper hos dig. Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och /eller samordnare.
- För anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
- Blir det aktuellt med anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag ur polisens belastningsregister - vilket du enkelt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/).
Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Menekse Alagöz
08-4427388
Jennie Erwing
08-522 825 51
Eva Horneij
0707-78 13 34
Camilla Larsson
018-4728001
Elisabeth Hesselgren
073-9429294
Matilda Sandberg
013-261710
Sara Axelson Sahlén
031-389 77 32
Monica Hjertstedt
018-472 8004
Ewa Ekholm
018-4728002
Anna Carlzon
0470-782600