OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den ambitionen är personalen vår viktigaste resurs. En god assistans bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. Vill du göra skillnad i andra människors vardag, och arbeta på ett modernt företag med engagerade kollegor och fantastiska kunder? Välkommen till Assistans för dig!
Assistans för dig söker en engagerad och flexibel personlig assistent till en kvinna i 49-års åldern boendes i Alingsås.
Kvinnan sitter i rullstol men kan gå kortare sträckor inomhus med hjälp och stöttning av sina assistenter. Till följd av sin sjukdom har kvinnan en nedsatt kognitiv förmåga vilket gör att du som assistent måste finnas nära tillhands och kunna tolka hennes behov och önskemål. Du behöver därför vara en mycket lyhörd och uppmärksam person, som kan bibehålla lugnet även i stressiga situationer. Det förekommer även pälsdjur i hemmet.
Som personlig assistent kommer du att utgöra en trygg punkt, där din roll blir att stötta kvinnan i hennes vardag. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att vara behjälplig med personlig hygien, omvårdnad, hushållssysslor, utflykter, träning m.m.
Vi söker dig som är engagerad, varm och omvårdande. Det är viktigt att du är trygg i dig själv, att du har god samarbetsförmåga, samt är noggrann i utförandet av dina arbetssysslor och kan ta egna initiativ. Hjälpmedel finns på plats för att du som assistent skall ha en trygg och säker arbetsmiljö. Du tycker om att jobba med människor och ser ett stort värde i att hjälpa andra.
Arbetstiderna är förlagda vissa vardagar och helger mellan 06-15.00, 15-22.00 samt 15-06.00 med väntetid/jourtid på 7,37 tim. Tillträde sker 7 januari (eller enligt överenskommelse) men vi ser att man är tillgänglig innan dess då det kommer att vara aktuellt med introduktion och utbildning innan tillträde.
Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller utbildning inom vård och omsorg är meriterande men inte avgörande utan stor vikt kommer att läggas vid personkemi. Detta då det utgör grunden för ett långvarigt och fungerande samarbete.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotta Stavenow
0462726632
Karin Brange
046-272 66 33
Kundansvarig Karin Brange
046-272 66 33
Kundansvarig Emma Wernebjer Cervinus
031 389 66 41
Charlotta Stavenow
046-272 66 32
Kundansvarig Henrik Lennartsson
046 272 66 31
Kundansvarig Kristin Persdotter
054 771 66 62
Kundansvarig Hanna Lundberg
054 -771 66 61
Kundansvarig Hanna Lundberg
054 771 66 61
Kundansvarig Sofia Hansén
08 572 366 20