OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Kunden är en 69-årig kvinna som bor utanför Tierp och som nu söker timvikarier som kan arbeta vid behov. Hon är halvsidesförlamad på vänster sida efter en nervskada och behöver stöttning där funktionsnedsättningen sätter gränser för henne. Som personlig assistent hos henne kommer du att vara behjälplig vid bland annat dagliga sysslorna i hemmet som till exempel städning, matlagning och personlig omvårdnad. Kunden kan även bli hjärntrött under dagen och därför ar det viktigt att du som assistent är lyhörd mot henne. Du kommer även vara behjälplig med trädgårdsarbete och att sköta om kundens blommor. Det finns både hund och katt i hushållet, så det är viktigt att du inte är allergisk mot pälsdjur.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikarie vid behov. Arbetstiderna är antingen vardagar kl. 08-16:00 och helger 08-13:00 eller 09-13:00.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Som person är du glad och har en god humor samtidigt som du är lyhörd och van att ta ansvar och kan vara flexibel. Det är viktigt att du har tålamod och kan vara inkännande i ditt arbete. En god personkemin med kunden är viktigast för tjänsten.
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- B-körkort och tillgång till egen bil
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbtare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult