OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Vi söker ansvarsfulla, flexibla och engagerade personliga assistenter som vill göra skillnad för vår kund här i Västerås.
Vi söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund kombinerat med arbete i vår vikariepool, där vi erbjuder schema fördelat på dag- och kvällspass både vardag och helg. I vikariepoolen är du tillgänglig som vikarie utifrån schemalagd tid. Tjänsten motsvarar cirka 50 % sysselsättningsgrad.
Vår kund är en aktiv kvinna som är totalförlamad efter en olycka.
Att vara personlig assistent innebär att du hjälper och stöttar kunden i dennas vardag.
Din arbetsplats är där kunden befinner sig, och dina arbetsuppgifter varierar beroende på kundens önskemål. Bland annat omfattar arbetsuppgifterna avancerad omvårdnad, hushållsarbete, att köra kundens bil och att följa med kunden på resor.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av vårdarbete och/eller har jobbat som personligt assistent tidigare. Det är meriterande om du har undersköterskeutbildning.
Som person bör du vara flexibel, stresstålig och ansvarsfull. Du måste tåla pälsdjur, då det finns katter hemma hos kunden. Körkort är ett krav hos kunden. Att du är rökfri är ytterligare ett krav.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Vi på humana arbetar efter våra värdeord engagemang, glädje och ansvar. Känner du att du delar våra värdeord och vill vara med och göra skillnad varje dag?
Välkommen med din ansökan.
Arbetstid/Varaktighet: Arbetstiderna varierar och är fördelat på dagar och kvällar. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så länge assistansuppdraget varar" samt timanställning.
Körkort: Körkort är ett krav.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående.
Kontaktpersoner: Alina Strandberg Keijser
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig