OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av ett betydelsefullt och engagerande extrajobb vid sidan av studierna eller som komplement till annat jobb?
Vi söker nu assistans till vår dotter på 7 år. En nyfiken och lite busig tjej som har autism samt en svår intellektuell funktionsnedsättning. På vardagarna går hon i skolan, men på eftermiddagar och kvällar samt helgerna behövs hjälp av en assistent för att klara av dagen. Kommunikation är svårt för henne och hon har inget tal. Detta kan ibland leda till stor frustration för henne, men när du lärt känna henne kommer ni att förstå varandra bättre. Då kommer du att få ta del av hennes otroliga förmåga till glädje och härliga personlighet.
På fritiden gillar hon att titta i böcker, lyssna på musik, gå till biblioteket eller lekplatsen, gosa, busa, dansa och bygga lego.
Bor centralt i Kalmar, så det gör inget om du inte har körkort. Ibland gör vi lite längre utflykter, då kan mamma eller pappa köra. Kan gå själv, även om det kan behövas stöd ibland.
Som assistent lägger vi störst vikt på din personlighet. Att du kan passa in i vår familj samtidigt som du kan jobba självständigt när det behövs. Du behöver ha ett naturligt driv och en positiv aura, samt tålamod och empati. Har du erfarenhet av arbete med personer med autism eller funktionsnedsättning, samt arbete med barn är det särskilt meriterat.
Vi ska nu utöka hennes assistansteam och söker därför en assistent som kommer ligga på en fast schemarad på ca 20%, 30-40 h i månaden. Du kommer att jobba några vardagseftermiddagar/kvällar samt en eller två helger i månaden. Flickans assistenter kommer också att få ställa upp vid lovdagar under året, såsom höst, sport, jul- och sommarlov.
De tider som hon har assistans är:
Vardagar: starttid ca 15.30-17.30 till sluttid 20.30 (beroende på skoldag)
Helger: 8.00-21.00 där vi kan dela upp passen på två assistenter, ca 8-17.15 samt 17.15-21.00.
Tillträde: snarast
Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Blanketten du ska välja heter Arbeta med barn med funktionsnedsättning (442.9).
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult