Personlig assistent sökes till en 9-årig pojke i Gustavsberg

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 12 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till en 9-årig pojke Gustavsberg. Pojken har autism och behöver hjälp med det mesta i vardagen. Han behöver hjälp med av och på klädning, intim hygien, kommunikation och liknande vardagliga göromål. Han kommunicerar bl.a. med hjälp av teckenstöd och ordbilder. Det är bra om du har erfarenhet av detta eller är tillräckligt lyhörd som person för att lära dig. Pojken kan vara hyperaktiv eller underaktiv stundtals, därför är det viktigt att du som assistent har ständigt tillsyn och är uppmärksam i olika situationer samt hjälper honom att fokusera alternativt varva ner.

Det är ett plus om du som assisten är initiativtagande och har lätt för att motivera och hitta på olika aktiviteter eller lekar tillsammans med pojken. Tanken är att du ska stötta samt motivera honom till att delta i olika aktiviteter tillsammans med andra barn. Andra arbetsuppgifter är att du ska hjälpa honom att läsa böcker, läxor och hitta på andra lugnare aktiviteter. Som assistent vill vi gärna att du har en positiv energi och är glad. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med autistiska barn eller allmänt med barn. Det är också meriterande om du har erfarenhet av TAKK eller lite teckenspråk. Denna tjänst passar dig som redan har en deltidstjänst och vill kombinera tjänsten, eller för dig som studerar och vill jobba lite extra. Arbetstiderna är varannan vecka och du arbetar 27/h per vecka. Arbetet kommer mest vara på vardags kvällar, efter skoltid. Dagtid på helger eller andra lovdagar.

Det är bra om du är flexibel och kan jobba båda dag -och kvällstid samt hoppa in extra vid behov

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B körkort fordras. Tillgång till egen bil krävs.
 
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Tjänsten ligger på 12,5 %. Man jobbar 27/h varannan vecka i snitt blir det 13h/veckan. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktperson: Vida Sabet

 

 

 


Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • timavlönad anställning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 mars 2015

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


Personlig assistent

Personlig assistent

29 november 2024