OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personlig assistent sökes till en härlig kvinna i Odensbacken!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en kvinnlig kund i Odensbacken. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Kunden är en sprallig och glad kvinna i 50 års ålder som bor tillsammans med sin mamma, pappa och hund i ett hus i Odensbacken.
Hon har en intellektuell funktionsnedsättning och begränsad kommunikation vilket gör att hon behöver extra stöttning och vägledning i sin vardag.
Som person är hon en livlig och impulsiv kvinna som tycker om att hitta på saker. Hon tycker bland annat om att pyssla, brodera, hjälpa till med trädgårdssysslor och att gå promenader med sin hund.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- strukturera och planera kunds vardag
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter i och utanför hemmet, t ex promenader
- stötta och träna kunden kring kommunikation
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är en lekfull och pedagogisk person, som är van vid att ta ett stort ansvar och har bra tålamod.
För denna tjänst krävs det även att du:
- har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- Inte är hundrädd och/eller pälsdjursallergier.
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll
- pedagogik
- erfarenhet av begränsad kommunikation
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker en personlig assistent till en fast schemarad på 63%. Schemat är förlagt dagtid mellan 08:30-13:30 måndag-fredag.
Lön: Skriv att timlönen är fast enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Skriv datumet för beräknad första anställningsdag. Redogör även om anställningen löper så länge assistansuppdraget varar, är en tidsbegränsad anställning, vikariat etc.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult