OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en personlig assistent till en 13-årig flicka. Hon bor med sin familj i Älvsjö, nära pendeltågsstationen. Hon är en glad och sprallig tjej som gillar promenader, musik, att titta på tv. Hon har en utvecklingsstörning och autistiska drag. Hon är rörlig i kroppen men hon tappar ibland balansen och behöver då hålla din hand. Flickan förmedlar sig via bildstöd och kroppsspråk.
Om tjänsten:
Ditt arbetspass börjar i hemmet efter skolan. Du jobbar varannan vecka; Måndagar 16-19, Tisdagar 16-19, Onsdagar 15-19, Torsdagar 16-19 och Fredagar 16-19 ojämna veckor (det finns möjlighet till mer arbetstid på vardagar och helger).
Du är med flickan i hemmet och på promenad i närområdet och kommer vara flickan behjälplig med hygien, blöjbyten, toalett-träning, kommunikation samt stötta henne vid måltider.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vem vi söker:
Då flickan är aktiv är det viktigt att du som assistent är uppmärksam och alert. Du trivs med att följa rutiner då flickan behöver kontinuitet i sin vardag. För att bli aktuell krävs följande:
- Du kommunicerar tydligt på svenska då det är viktigt i kommunikationen med kunden.
- Du kan uppvisa utdrag från polisens belastningsregister (mer information längst ner i annonsen)
Att ha barnvana eller erfarenhet av yrket personlig assistent är meriterande men inget krav. Vi ser gärna kvinnliga sökanden men personkemin är det som värderas högst.
Tjänstgöringsgrad: 40%.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult