OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 12 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Vi söker just nu en personlig assistent till en av våra kunder i centrala Göteborg. Kunden är en liten flicka med andningsproblematik. Hon behöver till följd av detta ständig tillsyn/övervakning. Vi söker nu personal till vaken natt. I dina arbetsuppgifter ingår att assistera barnet under natten genom ständig tillsyn, skötsel med hjälp av andningsutrustning bl a inhalationer, sondmatning via PEG/knapp och bus och lek när flickan är vaken.
Vi söker dig som tycker om att arbeta med barn, är ansvarfull, pålitlig, lojal, flexibel och lyhörd. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med barn samt om du är sjukvårdskunnig. Det är dock inga krav då vi lägger störst vikt vid personlig lämplighet och att personkemin mellan dig och familjen stämmer. Det är ett ansvarsfullt uppdrag och att du tar uppgiften på allvar är viktigt för att föräldrarna skall känna trygghet när du har hand om deras barn. Viktigt för familjen då du kommer arbeta i deras hem är också att du som söker har känsla och respekt för familjens personliga integritet. Pga. att flickan är infektionskänslig är renlighet väldigt viktigt. Att du är rökfri är ett krav. Önskvärt är också att du som söker denna tjänst ska se detta arbete som långsiktigt.
Du kommer innan påbörjad tjänstgöring att få all träning du behöver utifrån flickans andningsproblematik bl.a. en medicinsk utbildning via Drottning Silvias Barn-och Ungdomssjukhus, BKÖ.
Arbetstid: Deltidstjänst på c:a 50%. Vaken natt kl. 21-07, varierande vardagar och helger. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde: Enligt överenskommelse
Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.
Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.
Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig