Personlig assistent sökes till kund i Märsta!

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb. Välkommen till Humana! Läs mer på www.humana.se

Nu söker vi dig som vill jobba som Personlig assistent till vår kund i Märsta. Vi söker dig som letar efter ett extrajobb och är intresserad av att jobba som timvikarie vid behov. Låter det här intressant? Sök tjänsten eller tipsa dina vänner!


Om tjänsten:

Jag är en kvinna i 60-årsåldern och har MS. Som assistent kommer du hjälpa mig med att laga svensk husmanskost samt med vanliga hushållsgöromål som tvätt, disk och städ. Påklädning klarar jag till viss del själv, men du som assistent stöttar mig ibland med detta. Jag använder rullator och rullstol som hjälpmedel. Nu kommer jag börja med stretch och tänjövningar varje morgon och kväll så ett intresse för träning och hälsa är meriterande. Jag behöver även hjälp på natten med tillexempel toalettbesök samt förflyttningar.

Vi söker dig som:


• Gärna har B-körkort
• Har erfarenhet från en liknande roll
• Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.

Jag bor centralt i Märsta och det är en fördel om du bor i närheten. Det är en fördel om du har B-körkort så att vi kan göra ärenden och utflykter på helgerna. Det är viktigt att du är flexibel så att du kan hoppa in ibland om någon i gruppen är sjuk. Som person är du lugn och jag ser gärna kvinnliga sökanden.

Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.

Arbetstid/Varaktighet: Timvikarie vid behov, arbetspassen är förlagda varierande tider dag, kväll, natt (ingår väntetid) och helg.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Humana har valt att använda personlighetstestet MINT, som en del i urvalsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av ett antal frågor och tar cirka 10 minuter att besvara. 

För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.


Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 7 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv".

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 januari 2019

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


24 november 2024

24 november 2024

Spansktalande Personlig Assistent Sökes

24 november 2024

24 november 2024