OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Humana en personlig assistent till en av våra kunder i Enskededalen. Vår kund är en kvinna i 60-års åldern, hon har fått en stroke vilket medfört en halvsidig förlamning. Hon har även en epilepsidiagnos och behöver därför stöttning av en personlig assister i sin vardag.
Om tjänsten
Som personlig assistent kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser. Vår kund behöver hjälp med det mesta i sin vardag, till exempel vid måltider och personlig personlig hygien.
Vi har en 100% tjänst ledig hos denna kund.
Arbetstiderna är förlagda:
V.1 Måndag, Tisdag och torsdag 08:30-15:30 samt lördag och söndag 08:30-21.
V.2 Tisdag 16:45-21, Onsdag 08:30-15:30 och Torsdag dag 08:30-15:30 samt kväll 16:45-21.
V.3 Måndag, Tisdag och Torsdag 08:30-21 samt torsdagkväll 16:45-21, Lördag och Söndag 08:30-21.
V.4 Tisdag 16:45-21, Onsdag 08:30-15:30 och Torsdag dag 08:30-15:30 samt kväll 16:45-21.
Man går på rad på ett rullande 4 veckorsschema.
Vem vi söker
Vi tror att du som söker tjänsten är lugn, ansvarsfull, mogen och tar dig tid att lyssna. Har du tidigare erfarenhet av jobbet som personlig assistent eller annan vård- och omsorg är det meriterande.
För att bli aktuell i rekryteringen krävs följande:
-Du kommunicerar tydligt på svenska, både i tal och i skrift
-Du är helt rökfri
-Du har tidigare erfarenhet av vård och omsorg.
-Du har någon form av vårdutbildning, ex. undersköterska eller likande
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Ansökan:Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult