OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi på Humana en personlig assistent till en kvinna i 50-års åldern som bor tillsammans med sin man i Gävle!
Vår kund har en medfödd lungsjukdom och är trachestomerad. Hon är även väldigt infektionskänslig och behöver ventilatorbehandling med syrgas.
Som personlig assistent ska du vara behjälplig med personlig hygien, hjälpa till med trach och tillsyn samt att följa med på aktiviteter som vår kund uppskattar (i mån av ork).
I och med pandemin och kundens infektionskänslighet förekommer det mindre aktiviteter utanför hemmet, därav kommer större delen av arbetstiden spenderas i kundens hem.
Om du är lugn och trygg i dig själv och har förmågan att kunna hantera hastiga händelser så är det dig vi söker!
Om tjänsten:
Vi söker dig som...
Är intresserad av en tjänst på ca 85%. Tjänsten kommer att innebära arbete under dagtid, kvällar och helger. Det kan bli aktuellt med arbete även under nattid. Vi söker även dig som är intresserad av att arbeta som timvikarie. Som timvikarie hoppar du in vid ordinarie assistenters frånvaro, exempelvis vid sjukdom och semester.
Tillträde sker enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt!
Vem vi söker:
Vi söker nu en glad och öppen person och vi tror som sagt även att du som söker är lugn och stresstålig i ditt arbetssätt.
Du är också empatisk och inkännande gentemot kunden. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och ta stort ansvar.
För att bli aktuell i rekryteringsprocessen uppfyller du nedanstående krav;
- Har erfarenhet av att tidigare arbetat som personlig assistent och/eller inom sjukvården
- Du kommunicerar tydligt på svenska i tal & skrift
- Du är rökfri
- Är empatisk och har förmåga att läsa av människor
Meriterande är om du;
- Har en undersköterskeutbildning eller annan vårdutbildning
- Har tidigare erfarenhet av trach
- Har vana av att jobba med människor
- Har körkort och tillgång till bil
Urvalsprocessen sker löpande så skicka gärna din ansökan redan idag!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete.
I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR.
Vad händer nu?
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes
anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och
godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult