OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en kvinna i 55-årsåldern i centrala Gnesta. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Som personlig assistent till vår kund kommer du att hjälpa till med samtliga dagliga uppgifter. Arbetet innefattar av- och påklädning, matsituation, personlig omvårdnad och hygien, etc. Kunden har eget tal och kan själv berätta vad hon vill göra, och hon tackar sällan nej till att titta på en spännande deckare tillsammans, eller att följa med och handla. I hemmet finns hjälpmedel som taklift och elrullstol.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa en god relation med vår kund, och vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar.
För denna tjänst krävs det att du:
- är en vårdande och mogen person
- har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
Det är även meriterande om du:
- har erfarenhet av yrket som personlig assistent
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Dagtid, kvällstid, natt med väntetid. Vardagar och helger. Vi söker en assistent för en fast schemarad på 38%, samt 1-2 timvikarier vid behov.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående
För denna tjänst krävs det att du uppvisar ett registerutdrag. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Blanketten du ska välja heter "Arbeta med barn med funktionsnedsättning (442.9)"
Observera att det kan ta upp till två veckor innan du får hem utrdaget, så beställ det redan vid ansökningstillfället. Beställning av registerutdrag är kostnadsfritt.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult