OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana! Läs mer på www.humana.se
Söker du ett extrajobb som personlig assistent? Har du kanske ett deltidsarbete och vill utöka dina timmar? Då är det här en tjänst för dig.
Jag är en kvinna i 50-årsåldern som har MS och söker en personliga assistenter som kan arbeta natt en eller två dagar i veckan.
Jag bor centralt i Märsta och det är en fördel om du bor i närheten. Det är en fördel om du har B-körkort så att vi kan göra ärenden och utflykter på helgerna.
Det är viktigt att du är flexibel så att du kan hoppa in ibland om någon i gruppen är sjuk. Som person är du lugn och jag ser gärna kvinnliga sökanden.
Som assistent kommer du hjälpa mig med att laga svensk husmanskost samt med vanliga hushållsgöromål som tvätt, disk och städ, påklädning till viss del samt annat som jag inte själv klarar. Jag använder rullator och rullstol som hjälpmedel. Nu kommer jag börja med stretch och tänjövningar varje morgon och kväll så ett intresse för träning och hälsa är meriterande.
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet från en liknande roll
• Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.
Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.
Arbetstid/Varaktighet: Vikariat med möjlighet till förlängning, natt och dagtid.
ojämna måndagar natt (20.30-09.30) 13 timmar. jour mellan 23.15-07.00
tisdagar natt: (20.30-09.30) 13 timmar. jour mellan 23:15-07.00
onsdagar natt. (20.30-09.30) 13 timmar. jour mellan 23.15-07.00
fredagar: dag/eftermiddag. (12.30-18.30).
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde: Så snart som möjligt
Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Humana har valt att använda personlighetstestet MINT, som en del i urvalsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av ett antal frågor och tar cirka 10 minuter att besvara.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Kontaktperson: Isabelle Andersson.
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig