OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en glad, lojal och arbetsvillig person? Vill du göra skillnad i en annan människas liv? Då är det här jobbet för dig!
Om tjänsten:
Vår kund är en man i 60-års åldern som bor i Motala. Han är rullstolsburen och har diagnosen MS. Han behöver hjälp med det mesta i sin vardag, vilket innebär att hjälpa till som personlig assistent både i och utanför hemmet genom att vara kundens förlängda arm. Han har hjälpmedel och en välanpassad bostad. Hans stora intressen är kultur och konst, delar du detta är det ett stort plus. Om du inte har samma intressen så finner ni säkerligen andra gemensamma intressen att prata om.
Vi söker dig som:
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.
- Är händig och tycker om att laga mat.
- Klarar av ett arbete där det ingår förflyttningar.
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och att ta ett stort ansvar. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att tidigare arbetat inom vården eller som personlig assistent, men detta är inget krav.
Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.
Arbetstid/Varaktighet: Timvikariat med goda förutsättningar till schemarad framöver. Arbetstiden är varierande dag, kväll och helg. Större delen av dagen är det dubbelbemanning. Delade turer kan förekomma.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer med kund sker löpande.
Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult