OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en glad och social 40-årig kille som tycker om att umgås med sina barn. Han går gärna på fotboll- och hockeymatcher, han tycker även om att fiska. Han är rullstolsburen och behöver stöd av en personlig assistent i sin vardag.
Om tjänsten:
Som personlig assistent kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser. Det innebär att arbetsuppgifterna bland annat omfattar matlagning, att klippa gräsmattan, skotta snö, stöttning vid personlig hygien, städning, handling och tvätt.
Vem vi söker:
Vi söker en person som är intresserad av att arbeta heltid, det vill säga 40 timmar i veckan. Arbetstiderna är förlagda till dag och kväll. Helgjobb förekommer. Vi tror att du som söker tjänsten är pålitlig och ansvarsfull. Du har humor, nära till skratt och delar med fördel vår kunds intressen. Ett krav är att du har god fysik och kan genomföra de förflyttningar som förekommer i arbetet.
Det är viktigt att du är flexibel, rak och ärlig och att du tar ditt arbete seriöst. Har du tidigare erfarenhet som personlig assistent är det meriterande. Då vår kund har hund är det viktigt att du inte är allergisk eller hundrädd. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Varaktighet: Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar' samt timanställning
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ansökan: Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult