OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Vi söker just nu n personliga assistent till en av våra nya kunder i Flen. Tjänsten är som timanställd men chansen är stor att det kommer blir en schemarad på ca 85%.
Vår kund är en man i 65-årsåldern som är multisjuk och har diabetes, njursvikt, hjärtsvikt, epilepsi har även haft en stroke mm. Då mannen har ett stort medicinskt omvårdnadsbehov ser vi gärna att du som söker har utbildning eller stor erfarenhet av medicinsk omvårdnad.
Tjänsten innebär att vara ett stöd i kundens dagliga liv med omvårdnad, förflyttningar, vara med på sjukhuset vid dialysbehandling och vardagssysslor som matlagning och städning. Kunden bor på landet med sin hustru. Kunden har ett stort intresse för djur, både hund & katt finns hemma hos kunden. Kunden har husbil som han tycker om att vara ute och åka i eller vara i sin trädgård är ett annat intresse.
Vi ser gärna att du som söker är lugn, ansvarstagande och pålitlig som person. Att ha arbetat som personlig assistent tidigare, samt att du har en vårdutbildning ser vi som meriterande. Rollen som personlig assistent kräver inlevelseförmåga och lyhördhet för en god kommunikation mellan kunden och dig. Personkemin är viktig, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Känner du att detta är något för dig, tveka då inte att söka denna tjänst!
Kompetensutveckling av vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du erbjuds tjänsten, förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller senast inom tre veckor från att anställningen påbörjats. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Arbetstid/Varaktighet: Timanställd vid behov, chans till deltid ca 85 % på schemarad samt sjuk och semestervikarie som kan arbeta vid behov. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning. Arbetstiden kan vara förlagd mellan 07:00–21:30 samt varannan helg
Körkort: Körkort & bil är ett krav då kunden bor ute på landet utanför Flen.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: omgående
Kontaktpersoner: Rebecca Venäläinen
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig