OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu timvikarie som vill arbeta med en man i 59-års ålder boende utanför Flen. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vår kund är en man i 59-årsåldern som efter en hjärnblödning behöver hjälp och stöttning med det mesta i vardagen, som bland annat matsituation, förflyttning, personlig hygien etc.
Kunden har en försvagad sida så förflyttningar sker genom en turner.
Han är otroligt allmänbildad och har många äventyr i bagaget vilka han gärna berättar om. Han bor tillsammans med sin fru utanför Flen, och eftersom de har hund, katt och hästar så bör du som söker inte vara pälsdjursallergiker.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Dagtid på vardagar och helger. Vi söker timvikarie vid behov
Lön: Fast lön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Omgående
Vem är du?
Vi söker dig, en glad och stabil person, gärna 30+ år. Vi söker dig som är social, flexibel och som person ser du hellre lösningar än problem. Du är lyhörd och glad med en stor portion humor och du brinner för vårdyrket. Vi ser gärna att du är initiativtagande och kan arbeta självgående och är trygg i din roll.
Du som söker tjänsten kommer att sköta den dagliga träningen i hemmet. Körkort behövs för att kunna ta er utanför hemmet, samt bil för att ta sig till arbetsplatsen.
Trots att du kommer vara hans armar och ben så är det viktigt att du är lyhörd inför olika situationer i hans vardag samt att du visar respekt för hans integritet. Du behöver kunna svenska flytande i både tal och skrift.
För denna tjänst krävs det alltså att du:
- på kunds önskemål ser vi gärna att du är 30+ år
- behärskar språket flytande, både i tal och skrift
- har B-körkort
Det är även meriterande om du:
- har erfarenhet av hjälpmedel
- har erfarenhet av liknande roll
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult