OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en tjej på 28 år som har glimten i ögat, hon är bosatt i en lägenhet inne i Lysekil och söker nu efter en kvinnlig assistent som kan arbeta i sommar med chans att få en tjänst efter sommaren. Kunden har en utvecklingsstörning med autistiska drag och behöver hjälp med det mesta i sin vardag.
Då det krävs en tids introduktion och god kännedom om kunden och henens arbetsrutiner vill vi gärna att du är tillgänglig snarast, och vi ser gärna att du kan arbeta som ”timmis” och sommarvikarie innan tjänsten startar i höst.
Vår kund är en levnadsglad, social och positiv tjej med ett stort intresse för hästar, musik, simning och diverse utomhusaktiviteter. Vi ser gärna att du som söker har ett musikintresse och kan spela instrument och är hästintresserad. Vi ser gärna att du delar dessa intressen då ditt arbete innebära att du följer med kunden på olika aktiviteter.
Vi söker nu efter en kvinnlig assistent i +22 års åldern som kan ta egna initiativ och som är social, ansvarsfull samt strukturerad. Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent är starkt meriterande.
Teamet kring vår kund är viktig, därför kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att det ”klickar” mellan dig och vår kund.
Kvalifikationer:
- Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
- Körkort
- Rökning få ej förekomma på arbetstid.
- Simkunnig, då du följer med vår kund till badet.
- Att du har ett stort djurintresse.
- Erfarenhet av autism.
- Vi ser gärna att du är tjej och gärna +22 år.
Arbetstid/Varaktighet:
Tjänsten i sommar med start i midommarveckan till sluiet av augusti, är ca i dygn i veckan kl 10 - 10, väntetid 8 tim/dygn mellan kl. 22-06.
Tjänsten 67% en SLUV (Så länge uppdraget varar) med start i slutet av augusti, 2 dygnspass i veckan, kl 10 - 10 i veckan med 8 timmars väntetid per dygn kl 22 - 06.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde: Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan.En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult