OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den ambitionen är personalen vår viktigaste resurs. En god assistans bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. Vill du göra skillnad i andra människors vardag, och arbeta på ett modernt företag med engagerade kollegor och fantastiska kunder? Välkommen till Assistans för dig!
Assistans för dig söker nu en personlig assistent till en äldre man boende i centrala Göteborg.
Som personlig assistent kommer du att utgöra ett stöd till mannen i hans dagliga livsföring och vid olika praktiska göromål. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att hjälpa mannen med personlig hygien, samt sysslor i hemmet så som tvätt, städ och matlagning. Din arbetsplats är där mannen befinner sig, alltså antingen i hemmet eller på olika ärenden. Mannen tycker om att promenera.
Vi söker dig som är flexibel, lyhörd och vårdande till naturen med ett sinne för humor. Du är ansvarsfull och självgående i den mening att du kan följa givna instruktioner, utan att behöva styrning inför varje moment. Stor vikt läggs vid att du är trygg i dig själv och kan ta egna initiativ.
Tjänsten avser schemalagt arbete tre nätter i veckan, förlagt mellan 20.30-10.00 (ibland 08.00), aktiv tid hela natten vilket innebär att du då är vaken och finns i mannens närhet. Det är önskvärt att du är en flexibel person och kan hoppa in extra om behov uppstår.
Erfarenhet inom vård och omsorg samt demens är meriterande, men främsta vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, då det är personkemin mellan dig och kunden som kommer att vara nyckeln till en god assistans.
Tillträde den 7 januari. Vi ser gärna att man kan börja tidigare för att kunna få introduktion och utbildning innan tillträdesdatum.
Utdrag ur belastningsregistret krävs för att få påbörja anställningen. Tänk på att beställa ditt utdrag i god tid eftersom polisens handläggningstid är cirka 14 dagar. Du kan beställa ett utdrag på följande adress:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Skicka CV och personligt brev där du berättar om dig själv och beskriver varför du skulle passa för tjänsten. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotta Stavenow
0462726632
Karin Brange
046-272 66 33
Kundansvarig Karin Brange
046-272 66 33
Kundansvarig Emma Wernebjer Cervinus
031 389 66 41
Charlotta Stavenow
046-272 66 32
Kundansvarig Henrik Lennartsson
046 272 66 31
Kundansvarig Kristin Persdotter
054 771 66 62
Kundansvarig Hanna Lundberg
054 -771 66 61
Kundansvarig Hanna Lundberg
054 771 66 61
Kundansvarig Sofia Hansén
08 572 366 20