OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Levnadsglad kvinna i 30-års åldern boendes på Södermalm i Stockholm söker nu en personlig assistent.
Vår kund har har en cp-skada och sitter i elrullstol och i hemmet finns de hjälpmedel hon behöver i sin vardag. I arbetet som personlig assistent kommer du att hjälpa henne med allt som uppstår i hennes vardag; förflyttningar, personlig hygien, på- och avklädning samt lättare hushållssysslor. Att kommunicera klarar hon dock helt på egen hand.
Du arbetar 2-3 arbetspass i veckan och arbetstiderna är förlagda till 14:45-09:45 med väntetid (sovande jour) mellan 01:00-08:00. Tjänstgöringsgraden är ca 55%
Innan du börjar arbeta på schema kommer du att genomgå en introduktion för en trygg och säker assistans.
Vi ser gärna att du som söker är positiv och motiverande. Det är meriterande om du arbetat inom vård och omsorg tidigare, i synnerhet personlig assistans. Det är även meriterande om du erfarenhet av arbete med personer med cp-skada. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Tillträde
Enligt överenskommelse, gärna omgående
Varaktighet
Vi tillämpar anställningsformen ”så länge anställningen varar” samt timanställning.
Lön
Fast lön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Ansökan
Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Välkommen med din ansökan
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult