OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Humana söker en personlig assistent till vår kund i Obbola!
Om tjänsten
Vår kund är en man i 50-års åldern. Han sitter i rullstol och kommunicerar inte verbalt, utan via en dator. Kunden tycker om god mat, gott fika och gillar även att gå på bio. Han tycker om hundar väldigt mycket men har inga själv. Delar du någon av kundens intressen så kan detta vara en arbetsplats för dig! Du kommer att få hjälpa vår kund med allt som kan tänkas uppkomma i hans vardag som exempelvis påklädning, personlig omvårdnad, hushållssysslor och vid förflyttningar med hjälpmedel. Vi ser gärna kvinnliga sökande för tjänsten, men personlig lämplighet är viktigast.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten är en schemarad som har en sysselsättningsgrad på 70%. Schemat är ett rullande 4 veckors schema där man främst arbetar kvällar och nätter, men dagpass kan också förekomma. Arbetstiderna varierar mellan kl.16-23.00, kl.23-08.00 samt 16-08.00. Under nattpass är det alltid väntetid mellan kl.01-06:00.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar anställningsformen SLUV "Så länge assistansuppdraget varar" samt en tidsbegränsad anställning "timanställning".
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult