OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du sätta guldkant på en glad killes tillvaro genom att jobba som hans personliga assistent?
Om tjänsten
Jag är en glad och social kille på 30 år som bor tillsammans med min familj i Ormkärr. Jag söker nu en ny assistent. Du som söker är engagerad, positiv och ansvarstagande som person samt behärskar svenska språket bra i både tal och skrift för att undvika missförstånd i kommunikationen. Mina intressen är bland annat film/bio, lyssna på ljudböcker, rita, pyssla och historia. Jag behöver hjälp med vardagliga göromål samt tidsuppfattning och träning.
Jag har en utvecklingsstörning och epilepsi, så du hjälper mig med det jag inte klarar av på egen hand. Ingen erfarenhet krävs men det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete och har kunskaper om epilepsi. Det viktigaste är personkemin och att du förstår vikten av varaktighet i assistansarbetet.
Arbetstiderna är förlagda 3–4 dagar/vecka, måndag-fredag 8–15/16. Med start i form av bredvidgång i slutet av augusti och självständigt arbete från början av september.
Tjänstgöringsgrad: 25-28h/vecka Ca 50–75%
Varaktighet: Vi tillämpar anställningsformen Så länge assistansuppdraget varar "SLUV" samt timanställning
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Slutet av augusti.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult