OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent till vår 63-årige kund i Stråtjära. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vår kund har en funktionsnedsättning som gör att hon behöver hjälp i sin vardagliga livsföring. Kunden sitter i rullstol och behöver hjälp med förflyttning och handräckning. Det är viktigt för henne att få hjälp med hemlivet och sysselsättning. Intressen som vår kund har är att åka iväg på resor och utflykter.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller nattid, vardag och helg. Timvikariat.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar anställningsformen timanställning.
Vem är du?
Vi är i behov av timvikarier till vår kund och söker en assistent som är lyhörd och inkännande gentemot henne. Som timvikarie hoppar du in vid ordinarie assistenters frånvaro, exempelvis vid sjukdom och semester och kan därav ibland bli inringd med kort varsel. Arbetstiden är förlagd måndag-söndag 9-17.
Vi tror att du delar vår kunds intressen och tycker om matlagning, bakning och att pyssla i hemmet.
För denna tjänst krävs det att du:
- tål pälsdjur
- är okej med att vår kund röker
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av tidigare arbete inom personlig assistans
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult