OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en personlig assistent som är intresserad av att arbeta hos en av våra kunder som bor strax utanför Umeå.
Vår kund är en är en rullstolsburen man som är 52 år och bor tillsammans med sin fru och deras barn. Han är en aktiv person som tycker om att vara ute på olika aktiviteter.
Som personlig assistent kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser, vilket omfattar personlig hygien, påklädning, förflyttningar, vardagssysslor som matlagning, hushållssysslor och handling. Du kommer att vara honom behjälplig både i hemmet, på jobbet och i samband med hans olika aktiviteter.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är lättsam, social och gärna händig. Du är van vid att ta ett eget ansvar och är punktlig som person.
Det är meriterande om du har vårdutbildning eller har tidigare erfarenhet av arbete inom personlig assistans eller annat vårdyrke. Det är en fördel om du tränar eller är fysiskt bra form.
För denna tjänst krävs det att du:
- har B-körkort samt tillgång till egen bil för att kunna ta dig till och från arbetet.
- har goda kunskaper i svenska.
- inte är allergisk mot pälsdjur.
- är rökfri.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten är en SLUV (så länge uppdraget varar) på 10,5% där du arbetar varannan helg, både lördag och söndag. Arbetstiderna är 09-19:30 lördagar och 09-19:00 söndagar.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult