OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Vi söker nu en personlig assistent till en äldre kvinna som bor i Sätra, Stockholm. Hon är rullstolsburen och behöver en assistent som kan hjälpa henne med många av de vardagliga sysslorna så som matlagning, städning och personlig hygien men du kommer också att följa med henne på olika aktiviteter.
Du som söker ska vara en person som tycker att arbete med människor är stimulerande. Vi söker i första hand dig som är kvinna. Du får gärna vara pysslig, van vid hushållssysslor och gilla att gå ut på långa promenader. Egenskaper som önskas är att du är lyhörd och flexibel, har tålamod och humor. Du som söker bör även vara organiserad och visa engagemang då vi önskar att du tar ansvar över viss schemaläggning och tidsrapportering samt finns tillgänglig som arbetsledare för assistentgruppen.
Erfarenhet från yrket personlig assistent och/eller utbildning är meriterande, men inget krav då vi lägger stor vikt på personkemin. Det är bra om du har erfarenhet av att använda lyft. Det är meriterande om du som söker innehar B-körkort.
Du kommer att schemaläggas på en rad om ca. 11 timmar varannan vecka, lördagar och söndagar. Det kommer också att finnas möjlighet att hoppa in på extrapass både vardagar och helger. Arbetstiderna kommer för det mesta att vara dagtid, från kl. 9-14 eller 9-17, men ibland kommer du att arbeta senare då det blir aktuellt med aktiviteter på kvällstid.
För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Körkort: B-körkort meriterande.
Arbetstid / Varaktighet: Deltid. Varierande dag, kväll, vardag och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform - så längre uppdraget varar samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: augusti
Kontaktperson: Mia Carlström
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig