OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker en aktiv och företagsam assistent till en av våra kunder i Katrineholm. Kunden är själv en aktiv tjej på 25 år med en CP-skada samt utvecklingsstörning. Arbetet hos denna kund är främst förlagd utanför hemmet och innefattar att du som assistent följer med på aktiviteter. I rollen kommer du göra skillnad i hennes liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Du kommer att vara kunden behjälplig med det mesta som uppkommer i vardagen med de grundläggande behoven. Du kommer även att vara med kunden på diverse aktiviteter varvid det är av stor vikt att du är flexibel och att du kan ta egna initiativ.
För att bli aktuellt för tjänsten krävs att du har B-körkort och tillgång till egen bil. Vi ser att den som söker tjänsten är en glad, positiv och flexibel person, som har lätt för att skapa relationer. Rollen kräver att du kan ta egna initiativ och ta stort ansvar för kunden du arbetar med. Vidare ser vi det som meriterande om du tidigare arbetat som personlig assistent eller inom vård/omsorg. På grund av allergi kan du ej ha hund hemma. Däremot är det viktigt att du är van vid hästar då du som assistent följer med kunden till ridskolan. Du ska vara rökfri.
På kundens önskemål ser vi gärna att du som söker är kvinna mellan 20-40 år men vi tar alla ansökningar i beaktande.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Varierande dag, kväll och helg. Tjänstgöringsgrad 60%. Tillträde för tjänsten enligt överenskommelse.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vi tar endast emot ansökningar via annonsen då urvalsfrågorna som följer i ansökan är relevanta för en optimal rekryteringsprocess.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult