OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent till vår 20-åriga kund i Söderköping. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vår kund är en glad tjej som har en utvecklingsstörning och en kromosomavvikelse som gör att hon behöver hjälp med det mesta i sin vardag samt ständig tillsyn. Hon tycker att det är som roligast när det händer saker men gillar även en lugn filmkväll.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Det är en deltidstjänst där tiden är förlagd på eftermiddagarna måndag-fredag ca 15:00-20:00, samt någon helg i månaden.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar.
Vi ser gärna att du har erfarenhet sedan tidigare inom området. Det är viktigt att du kan anpassa dig och vara påhittig, åka ut på aktiviteter men också viktigt att ni kan vara i kundens hemmiljö och hålla ett lägre tempo. Dina intressen får gärna vara detsamma som kundens, vilka bland annat är kläder och att se på film. Då tiderna främst är förlagda på kvällstid är det ett perfekt arbete om du till exempel studerar och vill ha ett extra arbete.
Det är ett krav att du har körkort och bil. Detta för att du ska kunna ta dig till och från arbetsplatsen.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 31 juli 2020. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Om vi inte hittar den vi söker kan datumet för sista ansökningsdag bli framflyttat.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
I detta uppdrag önskas utdrag ur belastningsregistret. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/blanketter/
Blanketten du ska välja heter LSS – utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9).
Vi tar endast emot ansökningar via annonsen då frågeformuläret som följer är relevant för rekryteringsprocessen.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult