Personlig assistent sökes till vår barnkund i Sollentuna!

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.

Nu söker vi en glad och lekfull personlig assistent till vår barnkund i Sollentuna. Vi söker dig som kan jobba ca 25%. Det finns möjlighet till viss flexibilitet men de flesta pass kommer vara schemalagda på helger dagtid. För att du ska kunna kommunicera enkelt med kunden och kundens anhöriga krävs det att du kan något av följande språk: Spanska, Portugisiska, Grekiska och Engelska. Låter det som att det är dig vi söker? Sök tjänsten redan nu!

Om tjänsten:
Pojken är i 12-års åldern och har autism. Det är därför viktigt att du som personlig assistent hjälper honom att tyda omvärlden och att sätta gränser. Under dina arbetspass kommer ni bland annat vara ute och leka och promenera. Du kommer att arbeta varierande arbetstider främst under helger. Tjänsten går därmed bra att kombinera med annat arbete eller studier. 

Vi söker dig som:
Vi vill att du har ett intresse av att arbeta med barn och en vilja att aktivera genom lek. Som person är du glad och livfull. Då vår kund stundtals kan vara utåtagerande är det meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med, eller mött individer med denna problematik sedan tidigare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent. 

Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.

Arbetstid/Varaktighet:
Tjänstens omfattning är ca 25 %. Arbetstiden kommer främst vara förlagd på helger.

Tillträde: Omgående

Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Humana har valt att använda personlighetstestet MINT, som en del i urvalsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av ett antal frågor och tar cirka 10 minuter att besvara. 

För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.


Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. Läs mer på www.humana.se

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/

Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9)

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 augusti 2019

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


24 november 2024

23 november 2024