OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den vi söker?
Vill du utvecklas i rollen som personlig assistent? Trivs du med att jobba i en varierande vardag där du som person verkligen kan göra skillnad? Nu söker vi en personlig assistent till ett av våra uppdrag i Örebro. Sök tjänsten redan idag och bli en del av oss!
För precis som vårt namn Melius betyder på latin, nämligen bättre, är det just det vi brinner för att skapa. En bättre assistans!
Vilka är Melius Assistans?
Vi har vårt huvudkontor på Aspholmen i Örebro, och har även kontor i Stockholm. Hos oss arbetar omkring 350 fantastiska assistenter landet över. Våra kunder finns i hela Sverige - från Umeå i Norr till Helsingborg i Söder!
Som assistent hos oss arbetar du i en miljö där vi tillsammans ser till att kunden får stort inflytande och delaktighet i sin assistans, där du kommer att vara en viktig del i kundens vardag. Att erbjuda individuella lösningar inom personlig assistans är att kunna erbjuda en förståelse för kundens behov av hjälp och stöd.
Vad erbjuder vi dig?
· Lön och kollektivavtal enligt KFO Kommunal
· Friskvårdsbidrag
· Försäkringsskydd
· Pension
· Semester
· Vi erbjuder även en möjlighet till olika typer av utbildningar. Dels inom LSS för att kvalitetssäkra arbetet ute hos kund, men även andra typer av utbildningar för att bidra till din personliga utveckling.
För oss på Melius Assistans är det viktigt att ge dig rätt förutsättning i rollen som personlig assistent åt våra kunder!
Tillsammans med dina kollegor ingår du i en assistentgrupp som kan se olika ut beroende på uppdrag. Det dagliga arbetet leds av en arbetsledare, som stöttar dig och dina kollegor i er arbetsvardag ute hos kund. Med genom hela samarbetet finns även en kundansvarig som ansvarar för att säkerställa assistansen. Du deltar kontinuerligt i schemalagda möten, oftast på plats ute hos kund.
Om uppdraget
I detta assistansuppdrag kommer du att arbeta med en kvinna som behöver hjälp allt i sin vardag. Vi tror därför att du är en självständig person som gärna tar egna initiativ.
För att personkemin ska kännas rätt ser vi även att du är en trygg person med ett stort hjärta, för det behöver vår kund.
I uppdraget kommer du som assistent att vara behjälplig i alla delar i vardagagen, exempelvis vid förflyttning, matning, personlig hygien och aktiviteter. Att du har tålamod är därför av största vikt.
Erfarenhet
· Tidigare erfarenhet är inget krav, men det är meriterande om du som söker har erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent, alternativt annat arbete med människor inom vård & omsorg.
Övrigt om uppdraget
· Arbetstid: mån – söndag - Varierande arbetstider
· Tjänstgöringsgrad: Vikarie + Vid behov
· Placering: Liljeholmskajen
Gör din ansökan!
Vi tar endast emot ansökningar via epost. Märk din ansökan med ansökningsID: Liljeholmskajen-55
Din ansökan kommer att behandlas och läsas endast av personal på Melius Assistans AB, samt av kunden och/eller dennes vårdnadshavare.
Urval av ansökningar sker löpande och annonsen kan därför tas bort innan sista ansökningsdag om tjänsten blivit tillsatt.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetsansvarig Simon Tekin
076-6309102