OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personlig assistent med specialkompetens
Är du aktiv som boendestöd eller stödpedagog och söker extra uppdrag så kan detta vara något för dig.
Du bör vara lyhörd, närvarande, tydlig, strukturerad samt trygg i din egen identitet utan att du agerar på egna känslor.
Ditt huvudansvar är att vara den person som håller alla introduktionspass på arbetsplatsen och tjänsten innebär en timanställning efter behov. Tjänsten kommer att innebära ca 20 timmar/månad och dessa kan läggas på det sätt som fungerar i ditt liv med den tjänst du redan har idag, timmar varierar beroende på hur det ser ut på arbetsplatsen.
Din anställning blir skräddarsydd som personlig assistent.
Det vi förväntar oss av dig är:
Att du har en utbildning inom specialpedagogik
Att du har erfarenhet av Autism och ADHD
Att du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik
Att du aktivt har erfarenhet av lågaffektivt bemötande
Att du är genuint intresserad av att skapa förutsättningar för människor i behov
Du får gärna även ha ledarkompetens och veta hur du kommunicerar på ett tydligt och informativt sätt.
Du kommer inledningsvis att introduceras och få ramarna kring ditt kommande uppdrag som sker i ett nära samarbete med kundansvarig.
Handledning får du under din anställning och du bör vara med på gemensamma APT-möten och på de utbildningar som ges på arbetsplatsen.