OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vår kund är en 14-årig tjej som har autism, en utvecklingsförsening och epilepsi och är därför i behov av assistans i vardagen. Som personlig assistent kommer du vara behjälplig med personlig hygien, vid träning, måltider och hushållsbestyr. Du kommer också följa med på eventuella aktiviteter som kunden har på sin fritid. Kunden kan säga enstaka ord men komminucerar med tecken till stöd och tränar just nu med bildstöd (TAKK). Som personlig assistent kommer du vara med och bidra till kundens personliga utveckling och det är viktigt att du är trygg i din roll som assistent och vill utveckas tillsammans med kunden. Kunden har ett stort intresse för djur, film och att bada på badhuset. Hon älskar även att sjunga och leka.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Timvikarie vid behov, eventuell möjlighet till schemarad. Arbetstider: varierande mellan dag- och kvällstid både vardagar och helg. Till exempel:
Vardagar - kl.14:00-19.30 / 13:00-19:30 / 13.30-19:00.
Helger - kl. 10:00-18:00 / 10:00-19:00 / 10:00-20:00.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Så snart som möjligt.
Vem är du?
Vi säker dig som är ansvarsfull, lyhörd och pålitlig som person. Det är viktigt att du är respektfull, men också kan ta initiativ i ditt arbete och att du kan anpassa dig efter kundens behov. Du har bra tålamod, är empatifull och har god hand med barn. Vi lägger stor vikt vid persomkemi mellan dig och kunden och ser gärna kvinnliga sökande för tjänsten.
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- B-körkort
- tål pälsdjur (hund och katt finns i hemmet)
- uppvisa gilltigt registerutdrag från polisen
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll
-- erfarenhet av autism eller/och epilepsi
- erfarenhet av teckenstöd
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordisktomsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobbasom personlig assistenthos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankIDoch godkänner att använda ditt BankIDi tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du vetamer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult